DATOS IDENTIFICATIVOS |
2009_10 |
||||||||||||
Materia |
Lingua Clásica: Introdución á Lingua e Literatura Latinas |
Código |
O02G250103 |
|
|||||||||
Titulacion |
|
|
- |
|
|||||||||
Descriptores |
Créditos ECTS |
Carácter |
Curso |
Cuadrimestre |
|
|
|
|
|||||
6 |
Formacion basica |
Primeiro |
1º |
|
|
|
|
||||||
Idioma |
|
||||||||||||
Prerrequisitos |
Ningún |
||||||||||||
Departamento |
Filoloxía Galega e Latina |
||||||||||||
Coordinador/a |
|
Correo-e |
masegosa@uvigo.es |
|
|
||||||||
Profesorado |
|
||||||||||||
Web |
|||||||||||||
Descrición xeral |
Preténdese que os alumnos acquiran unos coñecementos previos da lingua latina que lles sirvan de base para poder comprender mellor algunos contidos fundamentais doutras asignaturas básicas do Grao. |
||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Obxectivos |
tipoloxía |
Competencias |
|||
Coñecemento das claves e desenvolvemento do ámbito do latín |
|
A1 |
|
|
|
Coñecer as principais perspectivas teóricas nas aproximacións á historiografía latina. |
|
|
B1 |
|
Contidos |
tema |
Subtema |
1. HISTORIOGRAFÍA. 2. GRAMÁTICA, TRADUCIÓN E COMENTARIO |
1. 1.- Orixes da historia e da prosa en xeral: Actas dos maxistrados. Laudationes funebres; Tituli imaginum. 1.2.- Período preclásico: Os primeiros analistas. Catón. - Época posterior a Catón (146 - 78). 1.3.- Caio Xulio CÉSAR. 1.4.- Caio SALUSTIO Crispo. 1.5.- Tito LIVIO. 1.6- Veleyo Patérculo. Valerio Máximo. Quinto Curcio. 1.7.- Publio Cornelio TÁCITO.1. 8.- Caio SUETONIO Tranquilo. 1.9.- P. Anneo FLORO. Amiano MARCELINO.- A Historia Augusta. 2.1.- Introducción. 2.2.-Morfoloxía. 2.3 Sintaxe. 2.4.- Léxico. 2.5.- Emprego do diccionario. 2.6.- Técnicas de tradución. 2.7.-Tradución de textos históricos, concretamente de César |
|
|
Metodoloxía docente |
Metodoloxías :: Guia de metodologies docents
|
descrición |
Traballos de aula |
Os alumnos farán na aula exercicios e tradución de textos dirixidos polo profesor. |
Actividades introdutorias |
O profesor explicará a idiosincrasia da asignatura e deixará claro qué coñecementos previos son imprescindibles par un correcto estudio do latín |
Titoría en grupo |
O profesor tentará resover as dúbidas que surxan por parte dos alumnos |
Sesión maxistral |
O profesor explicará na aula todolos temas de gramática, porque dada a idiosincrásia da asignatura e imprescindible facer dita explicación. Os temas de literatura (historiografía) serán estudados polos alumnos sen explicación previa. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
|
descrición |
cualificación |
|
Sesión maxi denl |
Probas de resposta longa: Faremos tres. Unha primeira de recoñecemento de palabras empregando o diccionario e o apéndice gramatical do mesmo. Unha segunda do temario de Historiografía: scaranse por sorteo tres temas dos que cumprirá escribir sobre dous. Unha terceira consistente nun exame de análise sintáctico e tradución dun texto latino dunhas tres líeneas de extensión. |
90% probas de desenvolvemento. |
|
Outros |
En todas as actividades e probas se valorará a participación activa. |
|
|
|
|
|
|
Outros comentarios e segunda convocatoria |
|||
Todo o alumnado ten dereito a ser avaliado mediante un exame final |
Bibliografía. Fontes de información |
|
BIBLIOGRAFÍA BASICA
Calquer gramática latina,
CODOÑER, C (Ed.). , Historia de la literatura latina. Madrid. 1998.
BIBLIOGRAFÍA XERAL
HOWATSON, M.C, Diccionario de la literatura clásica. Madrid., 1991.
II: Latin Literature. Cambridge. 1982. (Ver. esp. 1989.)
ROSTAGNI, A, Storia della letteratura latina. Turín. 1964. |
||
|
|||
Outros comentarios |
|||
E importante ter coñecemientos previos de gramática española ou galega: Coñecer a morfoloxía sintaxis do teu propio idioma e imprescindible para poder traducir a él dende outro. |
Ourense, 22 de setembro de 2009
Antonio García Masegosa